Kortingsapp Scoupy heeft 2 miljoen euro opgehaald aan nieuwe investeringen. Het geld is afkomstig van de drie oprichters, Genny Freen Producties en Sanoma Ventures. De laatste partij is nu de grootste aandeelhouder. Netwerk VSP, een dochter van PostNL verkocht zijn aandelen.

Scoupy wil het geld onder meer gebruiken om meer bedrijven en merken aan te laten sluiten op de app. Scoupy wil merken rechtstreeks in contact brengen met consumenten via de app, maar niet meer alleen via kortingsacties.

“Een coupon is alleen maar prijsgedreven, maar er zijn meer redenen om voor een merk te kiezen”, zegt oprichter Valentijn Bras tegenover Sprout. “De nieuwste collectie is ook nieuwswaardig, als je dat merk interessant vindt.”

Scoupy telt nu 700.000 gebruikers.

Het bedrijf heeft ook een nieuwe commercieel directeur aangetrokken: Auke Boersma. Hij werkte eerder onder andere bij Scoot en als interimmer bij RTL-dochter Videostrip.

Scoupy is in 2012 opgericht door Valentijn Bras, Olivier Slot en Pierre Karsten.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl